Aktualności

Pomoc Ukrainie

Społeczność akademicka KUL nie pozostaje obojętna wobec rosyjskiego ataku na Ukrainę. Uniwersytet przygotowuje się do ewentualnego przyjęcia uchodźców. Fundacja Rozwoju KUL otworzyła konto bankowe, na które można wpłacać środki przeznaczone na pomoc ofiarom rosyjskiej agresji.

 

Nr konta: 83 1050 1953 1000 0090 8154 7532

 

Oferujemy pomoc w następujących formach:

  • całodobowa infolinia +48 515 852 632 w języku ukraińskim,  rosyjskim i polskim. Podczas rozmowy można otrzymać informacje np. na temat tego, gdzie się udać po pomoc, jak kontynuować studia w Polsce, o formach pomocy i akcjach pomocowych realizowanych przez KUL itp. Informacje można również otrzymać pisząc na e-mail:Ukraina@kul.pl 
  • pomoc lokalowa (zakwaterowanie w domach studenckich)
  • pomoc prawna – informacje co zrobić po przejeździe do Polski; jak postępować w gąszczu przepisów, aby pobyt był legalny; aby jak najspokojniej funkcjonować w nowej trudnej rzeczywistości
  • pomoc psychologiczna
  • pomoc dla osób z niepełnosprawnością (np. transport)
  • pomoc duchowa – m.in. nabożeństwa w języku ukraińskim i spotkania z duszpasterzem KUL
  • WAŻNE: najbliższa, niedzielna msza św. o 9.30, w języku ukraińskim, w kościele akademickim KUL w intencji Ukrainy!
  • pomoc rodzinom, matkom z dziećmi w opiece nad dziećmi
  • zbiórka darów (szczegóły podamy w najbliższym czasie)
2022-02-25

Gra planszowa "Uniwersytet"

frkul_gra_uniwersytet

 

,,Uniwersytet” to planszowo-karciana gra towarzysko-edukacyjna. Jej motywem przewodnim było upamiętnienie 100. rocznicy rozpoczęcia działalności Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Uczelnia jest równolatkiem odrodzonej Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Akcja gry toczy się w latach 20-tych XX wieku na lubelskiej uczelni. Gracze wcielają się w jedną z 7 postaci/studentów (prawnik, polonistka, korporant, zakonnik, legionista, pensjonariuszka oraz utrudniający studia pozostałym postaciom - birbant), a ich zadaniem jest skończenie studiów z największą liczbą punktów. W trakcie rozgrywki poznajemy historię Polski oraz KUL, a także przekonamy się jak wyglądała rzeczywistość studiowania.

 

Wydarzenia i postaci występujące w grze są autentyczne - zostały oparte na źródłach historycznych i okraszone elementami akademickiej codzienności. 

 

Podczas rozgrywki studenci będą zmagać się z rozmaitymi przeciwnościami, wezmą udział w przedwojennym życiu akademickim i staną się świadkami ważnych wydarzeń z dziejów uniwersytetu oraz II Rzeczpospolitej.

 

Części składowe gry:

  • Instrukcja;
  • Plansza;
  • Kostka dziesięciościenna;
  • 7 kart postaci (Korporant, Legionista, Pensjonarka, Polonistka, Prawnik, Zakonnik i Birbant);
  • 32 znaczniki;
  • 7 pionków;
  • 10 kart roku;
  • 169 kart wydarzeń (124 w talii "Uniwersytet" i 45 w talii "Miasto");
  • Karta wynikow rzutu kostką;
  • Tor etapów i tor punktów zwycięstwa.

 

CZAS TRWANIA: 40-120 min

LICZBA GRACZY: 2-6 

WIEK: 16+

 

W grze wykorzystano fotografie ze zbiorów: Archiwum Uniwersyteckiego KUL, Biblioteki Uniwersyteckiej KUL, Narodowego Archiwum Cyfrowego, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie, Teatru NN-Brama Grodzka za pośrednictwem Wydziału Kultury oraz prywatnych kolekcji pp. Janusza Czaplińskiego, Wojciecha Gągały, Anny Frączek, Krzysztofa Pięciaka i Macieja Sobieraja.

 

Wydawca: Fundacja Rozwoju KUL

Autorzy: dr Marcin Baranowski, dr Andrzej Gładysz 

Ilustracje: Studio Grafiki Manualnej "Renata Pisze" Renata Saba 

Testerzy: Paweł Ciołek, Ryszard Kita

Korekta językowa: Aleksandra Dopko 

 

Filmik instruktażowy gry ,,Uniwersytet"

instrukcja_FR_KUL_Uniwersytet_gra

 

Gra ,,Uniwersytet" do kupienia w Księgarni Fundacji Rozwoju KUL www.kul.com.pl  

 

 

 

 

 

 

 

2019-10-16


WSPÓŁPRACA

ikona
ikona
ikona
ikona
ikona